Δευτέρα 2 Ιουνίου 2008

ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ

ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΗΣ, ΕΜΠΝΕΥΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ.

ΚΛΕΙΩ- ΜΟΥΣΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΛΑΜΠΡΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ, ΕΚ ΤΟΥ ΚΛΕΙΖΩ (ΔΟΞΑΖΩ, ΛΑΜΠΡΥΝΩ). ΟΜΩΣ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΗΓΕΤΩΝ, ΒΑΣΙΛΕΩΝ, ΗΡΩΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ, ΕΠΕΤΡΕΠΕ ΤΗ ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΠΟΛΥΤΙΜΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΑ. (ΠΡΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΣΟΜΕΝΩΝ, ΕΠΙ ΤΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ-ΠΡΕΣΒΕΥΑΝ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ) ΑΡΑ Η ΚΛΕΙΩ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΕΠΟΥΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ‘ΚΛΕΙΣ’ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ‘ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ’, ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΥΝΗΘΟΥΝ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΝΟΥΝ ΕΚ ΤΩΝ ΩΦΕΛΙΜΩΝ Η΄ ΟΛΕΘΡΙΩΝ.

ΕΥΤΕΡΠΗ-ΜΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΛΕΓΕΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ, ΗΤΟΙ ΤΗΣ ΛΑ’Ι’ΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΩΝ ΓΕΩΡΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΟΥΚΟΛΩΝ. ΤΟ ΓΝΩΣΤΟΤΑΤΟ ΒΑΚΧΙΚΟ ΕΠΙΦΩΝΗΜΑ ‘ΕΥ’, ’ΕΥΟΙ’ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΧΑΡΟΠΟΙΟΥΝ, ΔΙΔΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ‘ΕΥΤΕΡΠΗ’=ΕΥ ΣΥΝ ΤΕΡΠΩ (ΤΕΡΠΝΟΣ) –ΧΟΡΤΑΙΝΩ ΑΠΟ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ.

ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ-ΜΟΥΣΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΜΕΛΠΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ‘ΜΕΛΟΣ’ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΓΚΕΙΤΑΙ ΕΚ ΤΡΙΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ-ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ,ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ. ΕΤΣΙ ΜΕ ΤΗ ΜΟΥΣΑ ΑΥΤΗ ΤΟΝΙΖΕΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟ ΜΕΛΟΣ=Ο ΛΟΓΟΣ,ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ. ΕΞΑΛΛΟΥ Ο ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΤΟΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΛΟΓΟ, ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΗ ΣΤΙΣ ΓΕΝΑΙΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ (ΘΥΡ-ΩΡΩΝ) ΤΩΝ ΔΙ-ΘΥΡΩΝ. ΔΗΛΑΔΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΩΝ ΘΥΡΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ, ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΑΝ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ, ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΦΘΟΡΑ (ΙΑΠΤΩ-ΙΑΜΒΟΣ) ΤΗΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕΝΗ ΥΠΟ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΕΠΙΔΡΟΜΕΩΝ. ΤΕΛΟΣ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΔΑΧΗΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΕΞΟΥΣΑΖΕΙ ΑΡΜΟΝΙΚΑ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ, ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ‘ΕΥΦΥΗΣ’=ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΩΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.

ΤΕΡΨΙΧΟΡΗ-ΜΟΥΣΑ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΧΑΡΑΣ. ΣΥΝΟΔΕΥΕ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ, ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ, Ο ΧΟΡΟΣ=Η ΧΑΡΑ (Χ) ΤΗΣ ΟΜΗΓΥΡΕΩΣ (Ο), Η ΟΠΟΙΑ ΡΕΕΙ (Ρ) ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ (Ο) ΜΕ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΙΚΕΣ (Σ). Η ΛΕΞΗ ΤΕΡΨΙΧΟΡΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ‘ΤΕΡΠΩ’ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ‘ΤΡΕΦΩ’ ΕΝΙΟΤΕ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΧΟΡΟΣ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΧΟΡ-ΔΕΣ ΤΗΣ ΛΥΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ. ΧΟΡΔΗ ΕΛΕΓΕΤΟ ΤΟ ΕΝΤΕΡΟ (ΧΟΡ-ΙΟΝ) ΕΚ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΚΑΤΕΣΚΕΥΑΖΕΤΟ ΤΟ ΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΝΗΜΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ.

ΠΟΛΥΜΝΙΑ-ΜΟΥΣΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΙΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. ΣΤΗ ΘΕΟΓΟΝΙΑ ΤΟΥ ΗΣΙΟΔΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ ΛΟΓΙΑ. ‘ΤΥΝΗ.ΜΟΥΣΑΩΝ ΑΡΧΩΜΕΘΑ,ΤΑΙ ΔΙ’Ι ΠΑΤΡΙ ΥΜΝΕΥΣΑΙ…ΦΩΝΗ ΟΜΗΡΕΥΣΑΙ…’(ΣΤΙΧ.36-40). ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ ΟΤΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΥΜΝΙΑΣ ΚΡΥΒΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΑΠ’ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ. Η ΚΡΙΣΙΜΗ ΦΡΑΣΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ‘ΦΩΝΗ ΟΜΗΡΕΥΣΑΙ’ ΕΠΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ ΟΜΗΡΕΩ, ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΝΕΧΥΡΙΑΖΩ, ΕΓΓΥΩΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ. ΚΙ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΥΜΝΙΑ, ΕΝΑ ΠΟΛΥ-ΥΦΑΝΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΛΥ=(ΤΙΘΕΤΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΠΙ ΠΟΣΟΤΗΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΠΟΙΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ ) ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ‘ΥΜΝΙΑ’= ΥΦΝΟΣ, ΥΦΑΩ (ΥΦΑΙΝΩ) ΚΑΙ ΥΦΗ=Ο ΛΕΠΤΟΣ ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ, Ο ΜΟΛΙΣ ΟΡΑΤΟΣ .ΤΩΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΕΒΛΗΘΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΕΚ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΥΦ-ΑΣΜΑ Η ΕΝΝΟΙΑ ΑΣΜΑ..Ο ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ ΠΝΟΗ-ΑΕΡΑΣ, ΗΡΘΕ ΚΑΠΟΤΕ Η ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΟΝΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗ ΓΡΑΦΙΔΑ, ΟΠΩΣ Ο ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΗΝ ΚΛΩΣΤΗ. ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ Η ΠΟΛΥΜΝΙΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΟ ΕΧΟΥΣΑ ΤΟ ΔΕΙΚΤΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ, ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΣΙΩΠΗΣ.

ΚΑΛΛΙΟΠΗ-ΕΙΝΑΙ ΜΕΝ Η ΜΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ, ΑΛΛΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ, ΑΝ ΟΧΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΗΣ ΠΟΛΥΜΝΙΑΣ. Η ΘΕΟΓΟΝΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ‘ΠΡΟΣΦΕΡΕΣΤΑΤΗ ΑΠΑΣΕΩΝ’ ΩΣ ΕΧΟΥΣΑ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΠ’ΟΛΕΣ. ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΟ ΚΑΘΙΣΤΗ ΣΕ ΣΤΑΣΗ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΗΣ. Ο ΑΓΚΩΝΑΣ ΤΗΣ ΕΣΤΗΡΙΖΕΤΟ ΣΤΟ ΓΟΝΑΤΟ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΓΡΑΦΙΔΑ ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ Η ΛΕΞΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΟ ΤΟΥ ‘ΚΑΛΩΣ’=ΚΑΛΛΙΟΝ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΞΗ ΟΨ,ΟΠΟΣ=ΦΩΝΗ (ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ ΕΙΠΟΝ,ΕΠΟΣ ΚΤΛ) ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΚΛΙΤΙΚΟ ‘ΠΗ’ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ. ΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑΣ, ΥΠΟ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΟΜΗΡΟΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΟΤΑΝ ΟΜΙΛΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ. ’ΚΡΗΤΗ ΤΙΣ ΓΑΙ’ΕΣΤΙ ΕΝ ΜΕΣΩ ΟΙΝΟΠΙ ΠΟΝΤΟ…ΑΛΛΟΙ Δ’ΑΛΛΩΝ ΓΛΩΣΣΗ ΜΕΜΙΓΜΕΝΟΙ…’ (ΟΔΥΣ.Τ 172). ΕΞΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΝΗΣΟ ΑΥΤΗ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ‘ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ’. Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΑΥΤΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΟΤΙ ‘ΚΟΙΝΗ’ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΟΥΤΕ ΤΟΤΕ ΑΝΕΥ ΙΔΙΩΜΑΤΩΝ, ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ Η ΚΥΡΙΑ ΟΔΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΘΑΛΕΙΑ-ΜΟΥΣΑ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΟΥΚΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ. Η ΜΟΥΣΑ ΘΑΛΕΙΑ ΕΘΕΩΡΕΙΤΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΕ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΟΣΙΑ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΧΕ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΓΛΕΝΤΙΟΥ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΟ ΕΧΟΥΣΑ ΣΤΕΦΑΝΩΜΕΝΗ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ ΜΕ ΤΗ ΒΑΚΧΙΚΗ ΑΜΠΕΛΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑ ΣΤΟ ΔΕΞΙ ΧΕΡΙ ‘ΒΑΚΤΗΡΙΟΝ’. ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΠΟ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΝΩΡΙΣ ΤΑ ΑΥΤΟΦΥΗ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΟ ΒΑΣΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΥΑΝ ΩΣ ‘ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ’. ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΩΣ ΧΡΟΝΟ ΘΕΡΙΣΜΟΥ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ ΤΩΝ ΠΛΕΙΑΔΩΝ ΚΙ ΩΣ ΧΡΟΝΟ ΟΡΓΩΜΑΤΟΣ ΤΗ ΔΥΣΗ ΑΥΤΩΝ Η’ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ ΤΟΥ ΩΡΙΩΝΑ ΩΣ ΕΠΟΧΗ ΕΝΑΡΞΕΩΣ ΤΗΣ ΘΗΡΑΣ ΤΩΝ ΑΓΡΙΩΝ ΖΩΩΝ (ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΡΚΤΟΣ ΠΟΥ ‘ΔΕ ΛΟΥΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΝΕΡΑ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ’-ΙΛΙΑΔ.Σ485) ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΟΥΤΕ ΑΝΑΤΕΛΛΕΙ, ΟΥΤΕ ΔΥΕΙ. Η ΛΕΞΗ ΘΑΛΕΙΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΧΘΕΙ ΕΚ ΤΗΣ ΡΙΖΑΣ –ΘΑ,-ΘΗ ΕΚ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ‘ΘΑΩ’ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΠΛΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΛΕΠΩ (ΘΕΑ, ΘΕΩΜΑΙ, ΘΕΑΤΡΟΝ, ΘΑΥΜΑ) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ‘ΘΗΛΑΖΩ’-ΘΗΛΗ, ΘΗΛΥΣ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ Η ΜΟΥΣΑ ‘ΘΑΛΕΙΑ’ ΕΙΝΑΙ Η ΘΑΛΛΟΥΣΑ, Η ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΑΦΘΟΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΚΟΠΩΝ, ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΑΥΤΗ ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ. ΤΕΛΟΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΛΕΞΗ ΣΥΝΑΝΤΟΥΜΕ ΚΙ ΩΣ ΟΝΟΜΑ ΜΙΑΣ ΕΚ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ‘ΧΑΡΙΤΩΝ’,ΠΡΟΣΤΑΤΙΔΟΣ ΤΩΝ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΩΝ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΝ (ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ 2,778Δ).

ΕΡΑΤΩ-ΜΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΡΩΤΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΕΩΣ. Η ΜΟΥΣΑ ΕΡΑΤΩ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΤΟ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΤΗ ΜΑΝΤΙΚΗ ΛΥΡΑ. Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ, ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΟΣ ΨΥΧΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΤΟ ΘΕΙΟ ΘΑ ΕΠΕΜΒΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΣΦΑΛΙΣΘΕΙ Η ‘ΕΥΓΟΝΙΚΗ’ ΚΑΙ Ν’ΑΠΟΤΡΑΠΕΙ ΚΑΘΕΤΙ ΠΟΥ ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΒΛΑΨΕΙ ΤΗ ΝΕΟΣΥΣΤΑΤΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΨΥΧΗ. Η ΕΡΑΤΩ ΕΠΕΝΕΡΓΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΑΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΒΙΩΜΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΟΥΝ ΛΕΚΤΙΚΑ. ΕΤΣΙ, ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ, ΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΩΣ ΠΑΓΙΟ ΚΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.

ΟΥΡΑΝΙΑ-ΜΟΥΣΑ ΤΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑΣ. ΕΔΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΠΩΣ ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ, ΕΜΠΕΡΙΕΙΧΑΝ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ. Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΣΤΟ (ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ) ΓΡΑΦΕΙ.’ΠΟΛΥ ΠΡΟ ΤΗΣ ΝΥΝ ΓΕΝΝΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΗΣΑΝΤΑΣ’, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ (ΣΤΡΑΒΩΝ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ, ΠΛΑΤΩΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΙΜΑΙΟΥ,ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ). ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΟ ΘΟΛΟ ΝΑ ΑΡΧΙΣΑΝ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ. ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΕΓΙΝΟΝΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΣΤΡΗ ΝΥΚΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΚΟΡΥΦΩΝ ΤΩΝ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΩΝ ΟΡΟΣΕΙΡΩΝ (ΟΥΡΕΑ ΜΑΚΡΑ). ΕΚ ΤΟΥ ΡΗΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΕΒΟΥΣ (ΠΑΝΤΕΛΟΥΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΦΩΤΟΣ) ΠΡΟΗΛΘΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΝΥΚΤΟΣ (ΕΝΑΣΤΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ). Η ΘΕΟΓΟΝΙΑ ΤΟ ΕΝ ΤΩ ΣΥΜΠΑΝΤΙ ΦΩΣ ΟΝΟΜΑΖΕΙ ‘ΝΥΚΤΑ’ (ΣΤΙΧ123) ‘ΕΚ ΧΑΕΟΣ Δ’ ΕΡΕΒΟΣ ΤΕ ΜΕΛΑΙΝΑ ΤΕ ΝΥΞ ΕΓΕΝΟΝΤΟ’.ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΟΥΡΑΝΟΣ ΚΑΙ ΟΥΡΑΝΙΑ; Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΤΗ ΡΙΖΑ ΟΡ-, ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΟΥΡΟΣ=ΒΟΥΝΟ (ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΕΡΙ ΟΥΡΑΝΟΥ 1,19).Η ΛΕΞΗ ΟΜΩΣ ΟΥΡΑΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ‘ΑΝΑΞ’ Η ‘ΑΝΩ’, ΔΗΛΑΔΗ ΒΑΣΙΛΕΥΣ Η’ ΥΠΕΡΑΝΩ.ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΟΜΩΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΠΟΠΤΕΥΟΝΤΑ ΕΚ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ, ΚΑΤΙ ΤΟ ΠΟΛΥ ΦΥΣΙΚΟ ΑΛΛΩΣΤΕ, ΔΙΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ ΜΟΝΟ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ.

Η ΑΙΤΙΩΔΗΣ ΣΧΕΣΗ ΦΥΣΗ-ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ‘ΜΟΥΣΙΚΗ’ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΠΛΑΤΩΝ ΕΛΕΓΕ, ΟΤΙ ΟΙ ΘΕΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΡΟΣΜΕΤΡΗΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΝΑ ΕΠΑΝΕΥΡΟΥΝ ΤΗ ΡΟ’Ι’ΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΠΕΡΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΝ ΑΛΛΑ ΣΥΝΥΦΑΣΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΥΤΤΑΡΟ. ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΡΙΖΟΥΝ ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΘΕ’Ι’ΚΟ, ΔΙΑΠΡΕΨΑΝΤΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΥ ΚΑΙ ΥΓΙΟΥΣ. ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΕΙΠΩΘΕΙ, ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕΑ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ, ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΤΟΥ ΣΚΕΠΤΕΣΘΑΙ.


Δεν υπάρχουν σχόλια: